Friday, October 18, 2013

aturanNya :')

 sungguh aku tiada daya , sungguh aku  hampir hilang kehidupan ku , sungguh aku sangat rapuh saat ini , sungguh aku insan paling lemah dan hina . ya ! itu semua aku . hmmm mesti bnyk yang bertanya knp asek bersedih ja nie , ingin aku nyatakan di sini bahawa dunia ini kejam ! ya sungguh kejam . namun Allah sentiasa ad untuk hamba nya , sungguh Allah itu maha penyayang , Allahu rabbi , dari sekecil-kecil perkara hingga ke besar-besar perkara sedang aku fikirkan  berlumba minta aku langsai kan segera , dari sejarah silam hingga ke masa depan aku fikirkan untuk ketentuan akan aku , tak fhm ? kalau tak faham sila main2 jauh dari terus membaca perkara yg lebih mencarut . hikhok. sedang sibuk buat kerja tetiba kisah yang tinggal sejarah cuba menyelinap masok ke dalam benak fikiran puting beliung ku . rasa seperti mahu nangis semahu-mahu nya sampai tanggal biji mata aku yang comel nie . weyh ! tolong lah faham . itu semua telah berlalu , ya ! dah berlalu dgn syahdu nya . syahdu ? knp syahdu ? kerna aku tak pernah mintak untuk itu semua berlaku . mungkin ade rahmat yang tersimpan kerna itu perkara itu berlaku .

saat itu aku minta untuk mengundurkan diri , walau hati ku berat , walau aku tk sanggup walau aku sangat sakit , walau sungguh aku tak kuat , numun ! aku kena lakukan nya. kerna aku mahukan yang terbaik . aku mahu betol kan ap yang salah , tambah ap yang kurang , cantas mana yang salah ,jika tiba masanya aku datang pada kamu telah aku sempurnakan diri ku dari kita terus membuang masa adalah baik pomen segala kerosakkan dan tambah ap yang kurang , jadi jika aku mahu kan ini semua pengorbanan perlu aku lakukan . kerna aku yakin janji Allah itu pasti . lalu dengan berat hati aku pergi, pergi meninggalkan nya , pergi hnya bertemankan doa yang ku panjatkan pada ilahi agar di kuatkan hati ini,doa semoga Allah jaga dia baik2 buat ku sautu hari nanti JIKA benar dia buatku kembali , jika tidak aku redha' . namun satu perjanjian telah kami ukir bersama , tapi ! kerna khilafku .... KHILAFKU ! ya khilafku ! tanpa aku sedar aku telah leraikan nya . tp knp sanggup aku lakukan itu ? nafsu ramaja atau hasutan saitanlaknatullah ?! sungguh aku rebah apabila aku mula meneroka dunia luar , segala janji2 itu aku abaikan , tp aku tidak berniat sedemikian , sungguh tidak damai kehidupan ku apabila melakukan ini . Allah sungguh aku telah melakukan suatu yang sgt tidak aku merelakan nya . kini telah engkau menemui yang lebih baik dari aku , yang lebih pantas yang lebih layak . mmg aku tidak layak buat mu . kerna engkau terlalu baik.kini aku doakan kesejahteraan buat kamu , aku kenang kamu dalam doaku kenangan yang pasti tidak mahu aku ulanginya lagi .

aku redha dgn segala apa pun yang bakal terjadi , Allah sedang merancang kan sesuatu yang lebih baik .. bersabar lah wahai hati . laa tahzan :')






No comments:

Post a Comment